Den solide motorkobling i D-serien vil blive erstattet med en fleksibel gummikobling for at eliminere motorvibrationer. Dette er en lignende kobling som BOW55, med undtagelse af indgangsakslen, da de adskiller sig i størrelse. Halestykkerne vil bruge de samme splines, som findes i BOW55. Den nye BOW2512E vil også have en ny motor, der gør den mere energieffektiv end de udgående BOWxx12D-modeller. For at imødekomme den fleksible kobling vil flangehøjden øges med 30 mm. Åbninger i flangen gør det nemt at kontrollere koblingen. Sidst men ikke mindst vil flangefladen ændre sig fra trekantet til rund, så motoren kan roteres i trin på 90° i modsætning til de nuværende trin på 120°, og skabe ensartethed i hele DC-bovpropelområdet.
Funktioner
Fleksibel kobling mellem halestykke og motor eliminerer vibrationer.
Ny motor er mere energieffektiv
Nem at installere
Enkelt propel skaber mindre flowforstyrrelser i tunnelen
Unikt VETUS propelbladsdesign minimerer kavitationsstøj
Stærk syntetisk propel er modstandsdygtig over for korrosion og reducerer vægten
Spiralgear minimerer transmissions-ion-støj
Opfylder EMC-krav
Spec.
Thrust (kgf)    35
Power (kW)    1.5
Internal tunnel diameter (mm)    125
Weight (kg)    12
Voltage (V)    12
Current consumption (A)    205
Continuous operating time (min)    4
Ignition protected    No
Proportional    No
Retractable    No
Extended runtime    No
Boat size 20'-30 ft'/6-10 m
12 volt