BatteryProtect afbryder batteriet fra unødvendige belastninger, før det er helt afladet (hvilket ville beskadige batteriet), eller før det ikke har tilstrækkelig strøm tilbage til at starte motoren.
12/24V automatisk områdeindstilling
BatteryProtect registrerer automatisk systemspændingen
Nem programmering
BatteryProtect kan indstilles til at aktivere/deaktivere ved flere forskellige spændinger.
Displayet med syv segmenter viser, hvilken indstilling der er valgt.
En særlig indstilling til Li-ion-batterier
I denne tilstand kan BatteryProtect styres af VE.Bus BMS.
Bemærk: BatteryProtect kan også bruges som en ladeafbryder mellem en batterioplader og et Li-ion-batteri. Se tilslutningsdiagrammet i manualen.
Ultra lavt strømforbrug
Dette er vigtigt i tilfælde af Li-ion-batterier, især efter lavspændingsafbrydelse.
Se vores datablad for Li-ion-batterier og VE.Bus BMS-manualen for yderligere information.
Overspændingsbeskyttelse
For at forhindre skade på følsomme belastninger på grund af overspænding, afbrydes belastningen, når DC-spændingen
overstiger 16V henholdsvis 32V.
Tændingssikker
Ingen relæer, men MOSFET-afbrydere, og derfor ingen gnister.
Forsinket alarmudgang
Alarmudgangen aktiveres, hvis batterispændingen falder til under det forudindstillede afbrydelsesniveau i mere end
12 sekunder. Start af motoren vil derfor ikke aktivere alarmen. Alarmudgangen er en kortslutningssikker
åben kollektorudgang til den negative (minus) skinne, maks. strøm 50 mA. Alarmudgangen bruges typisk til at
aktivere en summer, LED eller et relæ.
Forsinket belastningsafbrydelse og forsinket gentilslutning
Belastningen afbrydes 90 sekunder efter, at alarmen er blevet aktiveret. Hvis batterispændingen stiger
igen til tilslutningstærsklen inden for dette tidsrum (f.eks. efter at motoren er startet), afbrydes belastningen
ikke.
Belastningen genoprettes 30 sekunder efter, at batterispændingen er steget til mere end den forudindstillede
gentilslutningsspænding.
Str. mm. (LxBxH): 40x48x106